DEŇ MLIEKA - III.B
Deň mlieka
Projektové vyučovanie
Kedy? Tretí májový utorok
Trieda: III.B
Predmet: Etická výchova
Aktivita:
- Spoločne s deťmi sme sa najprv porozprávali čo je to vlastne mlieko a čo všetko obsahuje, prečo je pre telo človeka dôležité a aká by mal byť denná dávka mlieka.
- Prezreli sme si prezentáciu, v ktorej sme sa dozvedeli o tom aké druhy mlieka máme – nie len tie živočíšne.
- Povedali sme si viac o ručnom a strojovom dojení mlieka, ale aj o tom ako sa vyrábajú prírodné druhy mlieka.
- Hovorili sme si o laktózovej intolerancii, ako vzniká a čo to vlastne je, čo s deje s telom človeka, keď ju má a ako prebieha vyšetrenie, pri ktorom nám ju vedia zistiť.
- Zamerali sme sa aj na mliečne výrobky a ich výrobu na Slovensku – medzipredmetové vzťahy – Vlastiveda ( práca s mapou).
- Rozdelili sme sa do skupín
- Prvá skupina mala k dispozícii encyklopédiu, kde hľadali zaujímavé informácie o mlieku a mliečnych výrobkoch
- Druhá skupina mala za úlohu nakresliť zvieratá, od ktorých získavame mlieko
- Úlohou tretej skupiny bolo nakresliť prírodné produkty, s ktorých vieme vyrobiť mlieko
- Dievčatá nám medzitým rozstrihali pripravené obrázky mliečnych produktov
- Nakoniec sme sa všetci spolu stretli pri spoločnom stolíku, kde sme nadobudnuté informácie spojili – nalepili zvieratá a prírodné zdroje mlieka, obrázky mliečnych produktov, dozvedeli sme sa o informáciách z encyklopédie a spoločne vypracovali pracovný list.
Predmet: Matematika PL ( práca s tabuľkou, grafom a sčitovanie a odčitovanie dvoj a trojciferných čísel)
- V matematike sme sa venovali slovným úlohám, kde sme počítali trojciferné čisla - predaj mlieka v obchode.
- V pracovnom liste sme mali graf, z ktorého sme vedeli vyčítať spotrebu mlieka v jednotlivých rokoch .
- V tabuľke sme podľa mien kravičiek a množstva ich dojivosti vedeli spočítať produkciu mlieka za týždeň.
Predmet : Slovenský jazyk a literatúra PL ( práca s textom, čítanie s porozumením a hlásky )
- Zamerali sme sa na opakovanie hlások – podčiarkovanie slov, v ktorých sa nachádzajú samohlásky, dvojhlásky, tvrdé, mäkké alebo obojako spoluhlásky.
- Čítanie s porozumením a práca s textom .
- Tvorba rýmu .
Predmet : Anglický jazyk PL
- V predmete sme sa naučili nové slovíčka týkajúce sa mlieka a mliečnych produktov.
- Čítanie s porozumením – jednoduchý krátky text .
- Spoločne sme si prezreli prezentáciu v anglickom jazyku .
Mgr. Miroslava Kajosová
Školský rok v číslach
35Pedagógov
354Žiakov
2671Vyučovacích hodín
8Krúžkov
120Športových úspechov