DEŇ MLIEKA - III.B

Deň mlieka

Projektové vyučovanie


Kedy? Tretí májový utorok

Trieda: III.B

Predmet:  Etická výchova

Aktivita:

  • Spoločne s deťmi sme sa najprv porozprávali čo je to vlastne mlieko a čo všetko obsahuje, prečo je pre telo človeka dôležité a aká by mal byť denná dávka mlieka.
  • Prezreli sme si prezentáciu, v ktorej sme sa dozvedeli o tom aké druhy mlieka máme – nie len tie živočíšne.
  • Povedali sme si viac o ručnom a strojovom dojení mlieka, ale aj o tom ako sa vyrábajú prírodné druhy mlieka.
  • Hovorili sme si o laktózovej intolerancii, ako vzniká a čo to vlastne je, čo s deje s telom človeka, keď ju má a ako prebieha vyšetrenie, pri ktorom nám ju vedia zistiť.
  • Zamerali sme sa aj na mliečne výrobky a ich výrobu na Slovensku – medzipredmetové vzťahy – Vlastiveda ( práca s mapou).

  • Rozdelili sme sa do skupín
  • Prvá skupina mala k dispozícii encyklopédiu, kde hľadali zaujímavé informácie o mlieku a mliečnych výrobkoch
  • Druhá skupina mala za úlohu nakresliť zvieratá, od ktorých získavame mlieko
  • Úlohou tretej skupiny bolo nakresliť prírodné produkty, s ktorých vieme vyrobiť mlieko
  • Dievčatá nám medzitým rozstrihali pripravené obrázky mliečnych produktov
  • Nakoniec sme sa všetci spolu stretli pri spoločnom stolíku, kde sme nadobudnuté informácie spojili – nalepili zvieratá a prírodné zdroje mlieka, obrázky mliečnych produktov, dozvedeli sme sa o informáciách z encyklopédie a spoločne vypracovali pracovný list. 

Predmet: Matematika PL ( práca s tabuľkou, grafom a sčitovanie a odčitovanie dvoj a trojciferných čísel)

  • V matematike sme sa venovali slovným úlohám, kde sme počítali trojciferné čisla - predaj mlieka v obchode.
  • V pracovnom liste sme mali graf, z ktorého sme vedeli vyčítať spotrebu mlieka v jednotlivých rokoch .
  • V tabuľke sme podľa mien kravičiek a množstva ich dojivosti vedeli spočítať produkciu mlieka za týždeň.

Predmet : Slovenský jazyk a literatúra PL ( práca s textom, čítanie s porozumením a hlásky )

  • Zamerali sme sa na opakovanie hlások – podčiarkovanie slov, v ktorých sa nachádzajú samohlásky, dvojhlásky, tvrdé, mäkké alebo obojako  spoluhlásky.
  • Čítanie s porozumením a práca s textom .
  • Tvorba rýmu .

Predmet : Anglický jazyk PL

  • V predmete sme sa naučili nové slovíčka týkajúce sa mlieka a mliečnych produktov.
  • Čítanie s porozumením – jednoduchý krátky text .
  • Spoločne sme si prezreli prezentáciu v anglickom jazyku .

Mgr. Miroslava Kajosová

Školský rok 2020 v číslach

  • 35Pedagógov

  • 299Žiakov

  • 2671Vyučovacích hodín

  • 8Krúžkov

  • 120Športových úspechov

Granty a projektyktoré podporili školu

Bratislava Nadačný fond Telekom Nadácia Volkswagen Slovakia Nadácia VÚB NBS Nadácia SPP PPA CONTROLL Nadácia poštovej banky Nadácia Pontis Nadačný fond SE