HOVORME O JEDLE IV.oddelenie ŠKD
Výchovná aktivita: Zdravie na tanieri
Tematická oblasť výchovy: Pracovno-technická oblasť výchovy
Časový rámec: 50 minút
Vyšší cieľ: Podporiť osvojenia si návykov pre zdravé stravovanie
Špecifický cieľ: Pripraviť tuniakovú nátierku na zdravý a chutný olovrant
Kompetencie: Učiť sa zdravo stravovať, zdokonaliť zručnosti pri príprave jedla a enviromentálne znalosti, učiť sa spolupracovať, správne roztriediť vzniknutý odpad, efektívne využiť voľný čas, získať kladný vzťah k spolupráci
Dátum: 13. október 2021
Vek detí: 7 - 8 rokov+10-11 rokov
Počet detí: 22
Metódy: motivácia, aktivizácia, poučenie, povzbudenie, frontálna
Formy: voľnočasová aktivita, frontálna
Prostriedky: potraviny z obchodu, pochutiny, servítky, kuchynský riad
Realizačná časť: Na stole sedenia pod čerešňou si deti pripravia suroviny (tuniak v konzerve, nátierkové maslo, cibuľa, citrón, soľ, chlieb), kuchynské potreby, servítky, vrecká na triedený odpad. Vychovávateľka rozdelí úlohy – starší chlapci majú na starosti otvoriť konzervy, dievčatá očistiť, nakrájať cibuľu, chlieb,. Spoločne: pridanie masla, tuniaka, cibule, soli, citróna do misky, vymiešanie, dve deti majú na starosti triediť odpad, dve deti píšu recept s návodom na prípravu+ kreslia postup prípravy. Deti spolu s vych. natrú chlieb nátierkou a skonzumujú.
Vyhodnocovacia časť: Aktivita sa stretla u detí s veľkým úspechom. Niektoré deti kreslili návod a recept, ďalšie sa podľa pokynov zapájali sa do prípravných prác, striedali sa pri činnosti. Zaujímali sa čo je potrebné na prípravu nátierky a to aj deti, ktoré ju nejedli - tie si dali chlieb so soľou či citrónom. Odmenou im okrem chutnej nátierky na chlebíku bol aj dobrý čaj s domácim medom a domáca bábovka, ktorú som im upiekla. Priniesli si aj krabičky na nátierku domov, aby ju ponúkli rodičom a súrodencom, z toho mali veľkú radosť. Stôl sme si ozdobili kytičkou astier zo školskej záhrady. Na záver sa upratovalo - deti sú naučené, že všetok odpad treba triediť a po sebe si upratať. Keďže výchovné aktivity robím metódou CLIL, jednotlivé suroviny, riad, príbor sme si zopakovali aj po anglicky, druhákov dopĺňali štvrtáci.
Pochutili sme si aj na zdravej sladkosti – chutných jabĺčkach, ktorými nás ponúkli deti z iného oddelenia ŠKD.
Ing. Andrea Benčová
Školský rok v číslach
35Pedagógov
354Žiakov
2671Vyučovacích hodín
8Krúžkov
120Športových úspechov