KULIŠKÁČIK ČÍTA DEŤOM - I.C+I.B
Mgr. JANA CHARVÁTOVÁ, I.C+I.B
Záujmová výchovná aktivita: KULIŠKÁČIK číta deťom
Tematická oblasť výchovy : Vzdelávacia oblasť výchovy
Vyšší výchovno - vzdelávací cieľ:
Rozvíjať získané vedomosti. Zefektívniť spôsoby učenia. Rozvíjať čitateľskú gramotnosť.
Špecifický cieľ:
Viesť deti k pravidelnému a sústavnému plneniu školských povinností, k opakovaniu, precvičovaniu a utvrdzovaniu poznatkov nadobudnutých v škole . Pomocou zmyslov aktivovať pravú hemisféru.
Stratégie výchovno-vzdelávacej aktivity
Metódy :
Motivácia, aktivizácia, vyvolanie záujmu, individuálny prístup, povzbudenie, vysvetlenie, rozprávanie
Forma : čitateľská dielňa, kreslenie, práca na stanovištiach, čítanie, hra, výstavka kníh
Prostriedky: gaštany, pomôcky na stanovištia, plagát, magnetky, logo Kuliškáčika,lízatko
POSTUP
Všimli ste si, milé deti, že dnes máme triedu pripravenú úplne inak ako sme zvyknuté. Dnes k nám prišla návšteva, niektorí rodičia, viacej ich nemohlo prísť kvôli opatreniam. Preto ich medzi nami vítam. Cez týždeň sme si pripravili výstavu kníh, rozprávali sme sa o vašich obľúbených knihách. V školskom klube detí , každý deň vám číta pani vychovávateľka. Od septembra sme prečítali knihu Čo si hračky rozprávali, O psíčkovi a mačičke a v súčasnosti čítame o Osmijankovi. Za každým ste mi nakreslili, postavy z prečítaných rozprávok a preto som Vám pripravila veľký plagát z vašich prác. (nemáme nástenku, volím túto formu). Dnešný deň sa volá Kuliškáčik číta deťom. Viete, kto je Kuliškáčk? (logo, maskot ŠKD) A rodičia si tiež pripravili svoje detské obľúbené knihy, a z jednej nám prečítajú úryvok rozprávky. Vy sa pohodlne usaďte, môžete kresliť na danú tému. Ostatní hostia nám len ukážu, ktorú knihu radi čítali v detstve, alebo čítali svojim deťom. Potom hosťom poďakujem a budem sa venovať zvyšovaniu čitateľskej gramotnosti formou prác na stanovištiach.
2.časť
Motivácia :
Minulý týždeň som vás poprosila aby ste išli spolu s rodičmi do prírody a nazbierali gaštany. Mnohí z vás ste ich priniesli. Odložili sme ich do košíka a nevedeli ste sa dočkať, čo budeme s nimi robiť. Vytvorila som pre vás stanovištia, na ktorých máte poukladané gaštany a ešte niečo navyše. Rozdelíme sa do skupín – náhodne, uvidím koľko bude detí
1.stanovište Slabiky Na výkres som napísala spoluhlásky P, H, S a samohlásky A,E,I. O, U Na písmená som tavnou pištoľou nalepila gaštany. Každé písmeno si môžu deti prejsť prstami, hmatom a potom budú tvoriť slabiky a čítať ich.
2.stanovište Gaštany, výkres s nakreslenými čiarami-krivými, rovnými, uzavretými-deti musia s gaštanmi obtiahnuť čiaru a vytvoriť takú istú bez predlohy
3. stanovište Gaštany, matematické domino-deti musia doplniť gaštany do domina, kde je zaznačený počet bodiek, alebo zapísaná číslica. Môžu si vytvoriť svoju dominovú kartičku.
4.stanovište Gaštany, abeceda Deti dopĺňajú obrys písmen, ktoré sme sa už učili AEIOU, samé vytvoria písmeno bez predlohy.
5.stanovište Rozklad čísiel Pripravené kartičky s číslami od 1 do 5 ku každému dáme počet gaštanov a rozdeľujeme čísla
6.stanovište Kinetický piesok Úlohou detí je vymodelovať niečo z piesku.
Deti budú navštevovať jednotlivé stanovištia na ktorých sa zdržia minimálne 5 minút.
Úlohou detí na každom stanovišti je samostatne prísť na to, čo by sme mohli robiť s pomôckami na stole. Kto bude potrebovať pomoc a požiada o ňu, navediem ich na riešenie problému, úlohy.
Reflexia:
Otázky, ktoré budem klásť. Vedel si, čo máš robiť na stanovištiach? Ktorá úloha sa ti zdala ťažšie zrealizovateľná? Ktorá úloha bola pre teba ľahko vyriešiteľná? S ktorým kamarátom sa ti spolupracovalo dobre? Ktorú úlohu by si si doma zahral?
Pochválim deti za ich aktívnu prácu, rozdám im za odmenu lízatko.
Školský rok v číslach
35Pedagógov
354Žiakov
2671Vyučovacích hodín
8Krúžkov
120Športových úspechov