Outdoorové aktivity I.oddelenie ŠKD
16.6.2022
Kamienkové hry so slovami
Termín: 15.06.2022, čas od 13,00 do 13,45 hod.
Trieda: I.A, I. oddelenie
Veková skupina: 6-7 rokov
Vychovávateľka: Mgr. Zuzana Sabinová
Tematická oblasť výchovy: Výchovno-vzdelávacia oblasť výchovy
Vyšší výchovno-vzdelávací cieľ:
Rozvíjať efektívne spôsoby učenia prostredníctvom didaktickej hry
Špecifický cieľ: Zložiť zmysluplnú vetu, zložiť slovo
Rozvíjanie kompetencie: učiť sa, sociálna, komunikačná
Stratégie výchovno-vzdelávacej činnosti
Metóda: vysvetlenie, motivácia, aktivácia
Forma: hra (didaktická, pohybová)
Prostriedky: kamene, kartičky, fixky, krabice, korková tabuľa, papier, špendlíky
Motivácia: Pomaly sa nám končí školský rok a my sme sa veľmi veľa naučili. Zahráme si niekoľko hier,, pri ktorých môžeme všetko, čo už vieme, využiť. Ako sa hovorí: „Opakovanie je matka múdrosti“.
Postup a realizácia výchovnej činnosti:
Žiaci sedia spolu pri stole pod čerešňou na školskom dvore. Vysvetlím im postup jednotlivých aktivít.
- Kamienková hľadačka a skladanie viet
Máme pripravených 24 kameňov, na ktorých sú napísané fixkou jednoduché slová. Kamene schovám vonku do trávy vo vopred vymedzenej oblasti. Deti rozdelím do 4 skupín (4-5). Vysvetlím deťom postup: každá skupina hľadá 8 ks kameňov, na ktorých sú slová napísané vopred určenou farbou. Na stoloch je farebne určené miesto pre každú skupinu, farba slov na kameňoch je taká istá ako označenie na stoloch (žltí, červení, zelení, modrí...) Úlohou je z nájdených 8 kameňov poskladať zmysluplnú vetu. Časový limit pre aktivitu je 15 minút. Skupina si zvolí hovorcu, ktorý vetu prečíta nahlas ostatným.
- Skákanie so slabikami
Máme pripravených 18 kartičiek s napísanými slabikami jednoduchých slov. Každé dieťa si vytiahne z vrecúška jednu kartičku so slabikou. Deti sa voľne pohybujú a hľadajú si dvojicu s takou slabikou, aby spolu vedeli vytvoriť zmysluplné slovo. Na znamenie, že sa dvojica našla, postavia sa pred stôl, na vopred určené miesto a 3x vyskočia.
- Čítanie s doplňovačkou
Máme pripravenú korkovú tabuľu s papierom a napísanými 18 slovami. V každom z nich je vynechaná dvojhláska, písmeno alebo slabika. Každé dieťa si vytiahne jednu kartičku s krabice. Postupne každé dieťa hľadá konkrétne slovo, do ktorého vie vložiť/pripnúť svoju kartičku tak, aby slovo dávalo zmysel.
Reflexia: Ktorá hra sa ti najviac páčila? Naučil si sa niečo nové? Páčilo by sa Ti aj v budúcnosti, keby sme si takouto formou opakovali učivo?
Školský rok v číslach
35Pedagógov
354Žiakov
2671Vyučovacích hodín
8Krúžkov
120Športových úspechov