Outdoorové aktivity II.oddelenie ŠKD
Tematická oblasť výchovy: –PEOV.
Mgr. Marta Bezáková
Výchovno-vzdelávací cieľ:
Prebúdzať environmentálne cítenie. Vnímať krásu prírody okolo nás a chápať jej ochranu.
Špecifický výchovno-vzdelávací cieľ: Rozvíjať získané vedomosti.
Výchovné štandardy:
Obsahový štandard: Vnímať farby prírody vo vzťahu s prírodnými tvarmi. Schopnosť vyjadriť city je dôležitým predpokladom empatie a komunikácie.
Výkonový štandard: rozvíjať samostatnosť, prehlbovať vzťah detí k prírode.
Kompetencie: sociálne, komunikačné, osobnostné
Stratégie výchovno - vzdelávacej aktivity:
Metódy: praktická, slovná, fixačná
Formy: skupinová
Prostriedky: Enviro-Kuliška, školský dvor,
Pomôcky: Záznamník, písacie potreby, pracovný list,herbár
AKTIVITA Z ENVIRONMENTÁLNEJ VÝCHOVY
„NAJVÝZNAMNEJŠÍM UMENÍM PEDAGÓGA JE PREBÚDZAŤ V DEŤOCH RADOSŤ
TVORIŤ A POZNÁVAŤ...
Albert Einstein
V úvode aktivity vysvetlím deťom ako bude aktivita prebiehať a čo bude ich úlohou.
Deti rozdelím na družstvá. Zvolím kapitánov družstiev.
Objavme záhady prírodnej záhrady.
Metodický postup:
Rozmýšľaj, pozoruj, rozprávaj, zapíš !
Príroda a my – Pomenuj strom o ktorí sa staráte...
Rastliny v Enviro-Kuliške (laliovka, kosodrevina, tavoľník ....)
Stonky rastlín – pracovný list
1. ÚVODNÁ ČAST
a) Vzbudenie záujmu:
Vitaj, žiačik náš milý!
Kde si došiel v tejto chvíli?
Do záhrady prírodnej,
A tak vstúp a poklad nájdi,
Po záhrade Enviro-kuliška sa ticho prejdi,
pár chvíľ príjemných ťa vonku čaká...
2. PRIEBEŽNÁ ČASŤ
Svoju cestu začni pri zelenom strome o ktorý sa staráš. (..................)
Pomenuj strom čo krášli náš školský dvor. Tabuľku si prečítaj, aké má strom meno. Do hlavy ich ulož, veď to nie je jedno. Nakreslí si list stromu, dobre pozoruj ako vyzerá, aký má tvar. Pracuj pomaly a presne.
Tenisový kurt- záhrada:
Blízko v tenisovom kurte rastie strom, ktorý má biely kmeň. Ako sa volá tento strom - (breza)
Prejdi sa okolo neho, otvor oči, na otázku odpovedz.
Ak ťa tvoje nohy bolia na polienkach pri studničke si poseď.
Pár metrov od studničky sú záhony na ktorých rastie bylina s názvom hluchavka, odtrhni ju iba jednu a pričuchni ku nej.
Založíme si spoločný herbár. Bude to prvá bylinka v našom herbári. Sadneme si pod altánok a vysvetlím Vám, čo si do herbáru zapíšeme a ako si bylinku vylisujeme.
-Názov byliny:
-Dátum, kedy sme bylinu odtrhli:
-Vôňa :
-Farba kvetu:
Enviro –učebňa
Kráčaj a pozeraj sa čo rastie v Enviro-učebni. Určite si všimni tabuľky, prečítaj si ich a zapíš si čo rastie v prírodnej učebni.
V učebni je veľká vitrína – Aby sme si ukázali, koľko odpad vydrží a či sa v prírode rozloží a koľko rokov to trvá.
Pozorne čítaj!
Vo vitríne nám čísla ukážu:
Koľko rokov sa nezbavíme odpadu.
Napíš si do záznamníka:
Koľko rokov trvá rozklad plastov.
Koľko rokov trvá rozklad papiera.
Koľko rokov trvá rozklad skla.
Školský rok v číslach
35Pedagógov
354Žiakov
2671Vyučovacích hodín
8Krúžkov
120Športových úspechov